Koncept SUV Lamborghini Urus

Lamborghini Urus koncept 2012

Nový koncept mohutného SUV od Lamborghini je zde! Do výroby zatím nejde, ale má k ní velice blízko. Jde ve šlápějích předchozích Lamborghini sporťáků a už si brousí zuby na svoje konkurenty v podobě Porsche Cayenne a Maserati Kubang!

Rychlé odkazy

Lamborghini se chystá k poměrně razantnímu kroku. Vlastně ke krocím dvou. V prvé řadě je to potenciální uvedení jejich prvního SUV Lamborghini Urus na trh, který bude konkurovat Porsche Cayenne a Porsche Macan. Druhým krokem je nový směr, kterým se Lamborghini chce s tímto vozem ubírat. Nepůjde již o výhradně sportovní záležitost, ale svou roli zde má hrát také praktičnost vozu. Lamborghini chce docílit, aby vůz šel používat i pro denní jezdění – stejně jako u Cayenne. Půjde tak trochu jiným směrem než kterým se ubírají novinky jako Lamborghini Aventador. Rozhodně by ale vůz neměl zapadnout do nudného segmentu a stále by měl nabízet vysoký výkon, který bude samozřejmě korespondovat s vysokou cenou.

Design Urusu se nebude příliš odlišovat od vzhledu nejnovějších vozů od Lamborghini. Mnoho prvků bude převzato z oblíbeného Aventadoru. Momentálně je Urus pouze ve fázi konceptu, takže mnohé se ještě může a pravděpodobně také změní. Opět se můžeme těšit na tolik typické ostré hrany, které jsou pro tuto italskou automobilku typické. Milovníky velkých aut potěší 24-palcová obří hliníková kola. Zajímavostí je například absence zpětných zrcátek, které nahrazují šikovné kamery co snímají dění za vozem. Tento obraz pak lze snadněji pozorovat na TFT obrazovkách přímo na palubní desce.

Interiér byl pojat jednodušeji. Většina ovládacích prvků zmizela z volantu na palubní desku, kde se také nachází programovatelný TFT display. S malými obrazovkami to ale v interiéru Lamborghini Urus nekončí. Dalším takovým prvkem pro řidiče je obrazovka na které lze ovládat klimatizaci a navigaci. S moderním trendem obrazovek na sedadlech pro pasažéry vzadu počítají i zde.

To nejzajímavější je nám bohužel zatím skryto – motor. Víme ovšem jaký je cíl Lamborghini. Pro Urus by chtělo výkon až 600 koní (440 kW) a snížení emisí. Nabízí se nepravděpodobné použití hybridního motoru nebo čtyřlitrový osmiválec. Detaily se určitě ještě dozvíme později. V čem samozřejmě vůz bude pokračovat a co je jedině dobře je pohon všech kol. To ostatně Lamborghini již použilo i minulých vozů.

A jak je to tedy s tou praktičností? Inu z hlediska spotřeby vozu by se mělo jednat o zásadní krok využitím lehkých materiálů pro většinu karoserie, což by mělo snížit hmotnost vozu a zajistit tak lepší ekonomičnost. Samozřejmostí by měl být také dostatečný prostor pro zavazadla cestujících.

S největší pravděpodobností tak třetí modelovou řadou Lamborghini bude Urus. Nezapomínejme totiž ještě na Estoque. Na jeho detailnější informace si ještě musíme počkat, ale jako jediný koncept od Lamborghini má k výrobě nejblíže. Luxusní SUV se v poslední době stávají díky své praktičnosti a exkluzivitě velice oblíbenými vozy a tak se nám tu formuje nový konkurenční trh, které bude zajímavé sledovat. O tom, zda se nakonec Lamborghini Urus dostane do výroby rozhodnou v prvné řadě zákazníci.

Lamborghini Urus koncept 2012

KOMENTÁŘE
PODOBNÁ AUTA NA PRODEJ
Volvo S40 1996 Volvo S40 1996
20,977